...

Mamma till Amelia och Elliot.

lördag 16 juni 2012

Då var vagn fixad..

..och det blev en Urban jungle duo!
Det kändes som ett bra val, då den kändes smidig att köra och inte jättestor ändå!
Att den dessutom inte kostade så mycket var även det en fördel för det kommer inte var den vagnen vi använder mest.
Vi har ju en Emmaljunga Cerox 360 nu, som går att ha barnet både emot mig och ifrån mig i och den med en mjuklift i kommer bli bebis huvudsakliga vagn och så kommer jag att ha den andra när båda ska åka.
Amelia kommer bli två i samma månad bebis kommer så tror inte hon kommer åka vagn jättemycket!

Fördelar med denna vagn är att den endast är 73 cm bred, vilket är relativt litet för en dubbelvagn. Det var smidig att köra, och passar i all sorts terräng.

Nackdelarna är att vi köpte en äldre modell så är det gemensam sufflett, vilket kanske inte är det mest ultimata men det funkar och såklart, när båda sitter upp går det endast ha barnen ifrån sig, vilket inte känns helt ok då bebisen fortfarande är liten men dom kommer ha varandra så det får gå det med.
De flesta syskonvagnar är ju tyvärr i det utförandet.
Sen beror det helt på vilken prisklass man väljer att leta efter sin vagn i.
Vi kände att vi inte ville lägga ut några större summor, hade varit annorlunda om barnen var mer " täta ".

Så nu är det bara vänta på bebis så vi kan ut och provköra vagnen!

1 kommentar:

  1. Hehe, tack!
    Skönt att vagnen är fixad! Kul att höra hur andra resonerar som är i ung samma situation. Vi var i Norrköping och beställde vår donkey idag. Priset är något utöver det vanliga, i negativ bemärkelse,men den uppfyller alla krav. Känner att jag måste ha en vagn som jag kan köra både ett och två barn i eftersom jag sällan har tillgång till bilen då mannen pendlar till jobbet varje dag och vi har inte kvar vår första vagn (teutonia cosmo) utan kör bara brio spin till ettan.

    Hoppas halsbrännan ger med sig eller iaf blir bättre!

    SvaraRadera