...

Mamma till Amelia och Elliot.

tisdag 17 april 2012

Så var snart denna dag till ända..

..blev inte som planerat, men så kan de bli ibland, speciellt med barn inblandat.

Jag har varit på jakt efter nya stödstrumpor, mina gamla är rätt slitna och behöver fler.
Har redan börjat samla på mig vätska, sådär lagom kul när halva tiden är kvar och speciellt hela långa sommaren.
Ser vågen sluta på + 27 igen.. Suck.
Nu är givetvis mina barn värda vartenda kilo men det är fortfarande jobbigt.
Ska därför försöka mig på ett litet experiment, och det är att dra ner på kolisar. Jag ska absolut inte banta, utan bara hålla mig borta från snabba kolhydrater så som pasta, potatis och bröd bland annat. Allt sån skit binder vätska så kanske kan jag slippa lite svullnad?Plus att långsamma kolisar med lågt gi är bra för blodsockret.
Men kommer långt på långsamma kolhydrater och annat gott.
Hur som tänkte jag försöka mig på det här en vecka för att se hur det känns,.
Motionen går men absolut inte i samma utsträckning som för två veckor sen, då kunde jag utan problem gå spåret men nu märks det att jag blivit tyngre och faktiskt är inne på andra halvan av graviditeten.

Ett litet tips, är att dricka citron vatten till maten för att sänka måltidens gi och även ha vinigrette på salladen, vinäger sänker även den gi.

Ikväll blir det kebabsallad, hade gärna haft klyft potatis till men nu ska jag hålla mig! Karaktär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar